Handelsbetingelser


SALGS- OG HANDELSBETINGELSER

CVR nr. 39022141

Nordahl Founders IVS
MøbelNord.dk
Bredgade 2
7160 Tørring
Danmark

Tlf: +45 71 99 24 16

Email: kontakt@mobelnord.dk

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.MøbelNord.dk til levering i Danmark.

KUNDESERVICE 

Vi ønsker at skabe Danmarks bedste kundeservice for vores kunder, og vi er altid klar ved telefonen til at svare på spørgsmål og yde en god service. 

Du kan kontakte os på tlf. +45 71 99 24 16 i tidsrummet 09.00 - 16.00 eller på mail kontakt@mobelnord.dk, som vi besvarer inden for 5 timer i hverdagen.

VI ER E-MÆRKET - FOR DIN SKYLD

Ecommerce Europe Trustmark

e-mærket er den danske certificeringsordning, der arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Med e-mærket er du dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel, og samtidig bliver den erhvervsdrivende løbende kontrolleret, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel. e-mærket er en nonprofit organisation stiftet i 2000 af Forbrugerrådet Tænk, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK. Læs mere på emaerket.dk

BESTILLING & BETALING

www.MøbelNord.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når wepshoppen er åben og tilgængelig.

For at handle på www.MøbelNord.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi kan acceptere. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. 

Hos www.MøbelNord.dk kan der betales med:

  • VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Debit
  • MobilePay
  • Viabill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. 
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Der tages IKKE gebyr ved betaling på www.MøbelNord.dk. Beløbet hæves først når varen afsendes.

Gavekort købt www.MøbelNord.dk eller vundet i konkurrencer kan anvendes på webshoppen.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for de valgte varer.

Eventuelt ekstra betalinger for eksempel vil blive udregnet med det samme, så du derfor hurtigt kan se hvad den samlede sum bliver. Og hvad det kræver at opnå gratis fragt, som vi tilbyder ved køb af over 899kr. 

Når du er klar til at bestille, og indkøbskurven ser ud som den skal, så indtaster du dine forsendelses oplysninger, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., og klikker på "næste" læser handelsbetingelserne før du vælger betalingsform.

Du kan ændre i din indkøbskurv helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykker på "betaling".

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os på: 
kontakt@mobelnord.dk eller telefon +4571 99 24 16 i tidsrummet kl. 09.00 - 16.00

PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

FRAGT PRISER (DANMARK)

Mobelnord.dk tilbyder fri fragt til ordre over 899 DKK Ved levering til pakkeshop er prisen 45.- og ved privat pakkeomdeling er prisen 59.- Vi benytter GLS og Post nord, til omdeling af pakker. 
Til special ordre, f.eks. plankeborde, sofaer og andre tunge møbler på over 30kg. Benytter vi eksterne fragt firmaer til håndtering og levering. Her kan det typisk aftales at fragtmanden hjælper med at løfte varen ind i hjemmet.

Der leveres kun til Danmark, og der leveres kun til brofaste øer. Ønsker du levering til en ikke-brofast ø bedes du kontakte os, vi tager et brotillæg på 500kr. til levering der.

Du har også mulighed for selv at hente dine vare på vores adresse og sparer fragten, du skal blot vælge (afhentning på adresse) når du bestiller din ordrer. Vi giver hurtig besked og aftaler afhentnings tidspunkt. Vi har åben fra 9-16 alle hverdage. 

LEVERINGSTIDEN

I Danmark er typisk 3-5 hverdage, på enkelte leverandøre har vi op til 14 dages levering. Du kan se leveringstiden på produktsiden. Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer. Ved afsendelse af din pakke vil du modtage tracking-nummer.

Hos MøbelNord bestræber vi os på en hurtig levering, så alle ordrer afsendes i løbet af 72 timer hvis ikke andet er angivet.

BESKADIGET VARE VED LEVERING?

Når du modtager dine møbler, opfordrer vi til at du sikrer dig at der ikke er skader på emballagen. Hvis du opdager at der er skader på emballagen, bedes du tjekke området på møblet, grundigt sammen med chauførren. Husk at få chauførren til at notere evt. skader, så vi hos MøbelNord kan finde en løsning på dette sammen med chauførren.

IKKE MODTAGET ORDREBEKRÆFTELSE?

Tjek først din spamindbakke, og hvis du stadigvæk ikke kan finde den, bedes du sende en mail til kontakt@mobelnord.dk med dit navn, adresse og telefonnummer.

30 DAGES RETURRET

Når du handler online på www.MøbelNord.dk har du som forbruger 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt.
Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber.
For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail: kontakt@mobelnord.dk inden for 30 dage efter modtagelsen af varen.

Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

RETUR

Sende til denne adresse:
MøbelNord
Bredgade 2
7160 Tørring
Danmark
Tlf: +45 71 99 24 16
Email: kontakt@mobelnord.dk


Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Stole, borde, skænke, komoder, reoler, vtriner, sofaer, sofaborde, puffer, daybed, tv-borde, spejle, stumtjernere, skriveborde. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 750kr.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Vigtigt: Vi forventer, at du sender varen(e) retur, så hurtigt som muligt efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem inden for 30 dage.

DOKUMENTATION AF DIT KØB OG RETURNERING FORMULAR

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel som du har betalt for købet. Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til betalingskort, du brugte til køb.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Bemærk: Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:

  • Du har faktisk taget varen i brug
  • Det er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det
  • Du har håndteret varer på anden måde end var nødvendig for at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.

FORTRYDELSESRET VED KØB TIL ERHVERV

Der gælder samme regler for erhverskøb B2B, som ved salg til privat kunder. 

REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED PRODUKTET

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os inden "rimelig tid"
Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til:  kontakt@mobelnord.dk Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.
Produktet skal sendes til:


MøbelNord
Bredgade 2
7160 Tørring
Danmark
Tlf: +45 71 99 24 16
Email: kontakt@mobelnord.dk


Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug venligst vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer behandlingstiden for klagen.
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.   

PERSONDATAPOLITIK  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. De samme oplysninger som du angiver os, Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi videregiver oplysningerne til de fragt firmaer som skal stå for forsendelsen. 

Personoplysningerne registreres hos Nordahl Founders IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.MøbelNord.dk er Adminstrende direktør: Anders Nordahl, Nordahl Founders IVS. 

Som registreret hos Nordahl Founders IVS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kontakt@mobelnord.dk

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Anders Nordahl på mail: anders@mobelnord.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.03.2018

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR 

Til: 

Mobelnord.dk

Bredgade 2

7160, Tørring

Telefon: +45 71 99 24 16

E-mail: kontakt@mobelnord.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)